poniedziałek, 24 września 2012

Łamigłówka słowna

Nowy sezon, nowe wyzwanie :D
Dziś chciałabym Was zaprosić do zabawy ze słowem...ale zanim zaczniemy sięgnijmy pamięcią do czasów szkolnych, kiedy różne zabawy typu: "szubienica", "państwa miasta", czy łamigłówki były dość popularne i chętnie wykorzystywane na nudnych zajęciach :)

A graliście w taką łamigłówkę, która polegała na znalezieniu jak najwięcej słów w jednym wyrazie?
Właśnie na tym polega dzisiejsze wyzwanie -> podaję słowo, a Wy z tego słowa 'wyciągacie' minimum trzy wyrazy, z których będziecie musieli ułożyć zdanie, frazę. To zdanie będzie stanowić temat Waszej pracy. 

Jasne? jeśli nie, posłużę się przykładem:
Biorę słowo np.'transcendentalny' -> wpatruję się i udaje mi się znaleźć w nim następujące słowa: scena, detal, talent, serce, teatr -> układam z nich zdanie: Serce teatru - scena i detal -> tworzę pracę na temat teatru.
Oczywiście słowa można odmieniać i dopasowywać tak, aby powstało logiczne i ortograficznie poprawne zdanie. Ułatwieniem będzie możliwość użycia spójników, które są potrzebne, a których w słowie bazowym nie ma - tak jak w moim zdaniu "i".

Podaję słowo do zabawy: pięćdziesięciogroszówka. Forma pracy dowolna, ale max. rozmiar pocztówki. Termin dwa tygodnie.


Jeżeli dalej marszczycie czoła, poniższe prace naszego DT rozjaśnią łamigłówkową zabawę słowem :)  
1. Martyna:
Martyna wybrała następujące słowa: orszak, kawosz, odsiecz 
i ułożyła zdanie: "odsiecz orszaku kawoszy",
a na tagu znalazło się towarzystwo miłośników kawy :D 

2. Urtica:
 Urtica wybrała słowa: gdzie-cię-wiedzie-droga
 i zdanie się samo w zasadzie poukładało,
a na ATC znalazł się rowerzysta pędzący przed siebie :)

3. Tusia:
 Tusia ułożyła zdanie: "co gorsza Zosia go podziwia" 
i zrobiła tag, na którym widnieje obiekt podziwu i krytyki :)

4. Guru: 
A ja wybrałam słowa: ogrodzie, a, się, w, rodzi, zerka, kwiecie.
Z nich ułożyłam zdanie "Rodzi się w ogrodzie, a kwiecie zerka"
zrobiłam tag, na którym przedstawiłam początek uczucia :)


Pytajcie, gdyby coś było niejasne, ale po tej prezentacji myślę, że od razu sięgniecie po kartkę i długopis i zaczniecie szukać słów w słowie :)
Czas do: 7 października.



Powodzenia,
guru_królowa.

21 komentarzy:

biurkowa pisze...

Świetne wyzwanie! Mam nadzieję, że zdążę:) A absurdalność "odsieczy orszaku kawoszy" jest superowa:)

JaMajka pisze...

Mój mózg eksplodował. Tag właśnie się suszy. Czy można zrobić więcej niż jedną pracę?

urtica pisze...

JaMajko zdecydowanie można:)
rozumiem Cię:) - ja tez zrobiłam kilka do tego niezwykłego wyzwania Guru

gurka_krolowa pisze...

Haha dziewczęta bardzo się cieszę, że tak Was zainspirowało to wyzwanie, bałam się, że nikomu nie przypadnie do gustu, że będzie zbyt skomplikowane itd xD
JaMajko rób tyle ile zdołasz ahahaha :D

Agata Pinezkowa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Agata Pinezkowa pisze...

najlepsze wyzwanie na świecie! już mam pomysł - idę ciąć to i owo :)

JaMajka pisze...

Masakrycznie twórcze wyzwanie :D mój mózg od wczoraj sam tworzy słowa ^^

biurkowa pisze...

Ja też od wczoraj kombinuję;) I tylko się martwię, żeby nikt mnie nie ubiegł ze szczególnie wymyślnymi słowami:)

gurka_krolowa pisze...

Hihi dziewczyny nawet nie wiecie, jak mi się gęba dzięki Wam cieszy, czekam na prace! :D

Anonimowy pisze...

To ja JaMajka :D

http://ja-majka.blogspot.com/2012/09/poamaam.html

Ann pisze...

Świetny pomysł :) aż żałuję, że nie zajmuję się scrapkami :)

Matilde pisze...

Znam tę zabawę doskonale - u mnie nazywało się to "gra w inteligencję" :) I do tej pory mam tak, że jak widzę długi wyraz to zaraz szukam co by można z niego ułożyć :)

Matilde pisze...

A, no i fantastyczne prace :)

gurka_krolowa pisze...

Widzisz Matilde, nawet nie wiedziałam, ze ta gra ma nazwę :D

Jyoti pisze...

Dziękuję Dziewczyny za superową zabawę!!! Bawiłam się świetnie:D

marrgott pisze...

uwielbiałam tą zabawę w szkole - zawsze miała najwięcej ułożonych słów, teraz też spróbuję

JaMajka pisze...

Słowa słowami, ale ułożyć je tak, żeby tworzyły sensowną całość, to dopiero ambaras :D Poleciałam dziś z kolejnym tagiem, zamawiał ktoś ciecia w szadzi? :D

gurka_krolowa pisze...

Jamajko <3 wszystkie :*

Kardamonowa pisze...

Najpierw to było dla mnie bardzo intrygujące, a potem stało się denerwujące - wyzwanie. ;) Jeśli znacie to uczucie "mam to na końcu języka..." ;)

tyciklaczek pisze...

Mam pytanie, czy poszczególnych liter z tego wyrazu można używać wielokrotnie? Np. jeśli w wyrazie mamy tylko jedną litetkę "K" to czy mogę ułożyć słówko zawierające wicej tej litery?

Agata Pinezkowa pisze...

zrobiłam drugiego ;) Guru - cudo - nie wyzwanie :*